SunnySide Up.
Normalmente, não sigo o TastyTrade. Não porque não tenham um bom conteúdo, mas eu não tenho tempo. Mas várias vezes essa estratégia da SunnySide Up cruzou a minha mesa.
Eu assisti inicialmente o vídeo descrevendo o comércio. Eu estava interessado. Ele descreveu um comércio de lucros que teve bons resultados, mas o lado positivo incluiu uma pequena oferta. Eu papel trocou alguns comércios e vi blowouts massivos (GMCR). Eu pensei que isso é muito arriscado para mim. Ele então cruzou minha mesa meses depois, eu pensei em seguir mais alguns ofícios de papel e vi uma grande perda novamente (SPLK dessa vez). Mas claramente meu tamanho de amostra era pequeno e talvez eu estivesse escolhendo-os incorretamente. Uma coisa que realmente me incomoda sobre o vídeo é que não tem detalhes. Eles fornecem parâmetros e estatísticas, mas não mostram curvas P / L ou rebaixamentos. Considerando que há posições curtas e nuas, acho isso duvidoso. Vamos testá-lo.
Esta negociação envolve a compra de um spread de chamada de touro em ATM e a venda de uma chamada a nu que é 84% OTM no vencimento mais próximo. A chamada nua precisa trazer crédito suficiente para pagar pelo spread. A negociação é feita antes do anúncio dos resultados e a negociação é encerrada no dia seguinte.
Exemplo usando LULU para mostrar a estrutura.
Como descrevem no vídeo, os ganhos podem variar de três maneiras: para cima, para baixo ou para lugar nenhum. Essa negociação permite que você faça uma aposta em duas delas, capturando a queda da volatilidade, mas deixando você muito exposto no terceiro. A maioria dos lucros está dentro das expectativas dos criadores de mercado. Colocando a chamada nua 84% OTM coloca bem fora de 1 SD do movimento esperado. Eu particularmente não gosto de posições não protegidas em eventos binários como estes, mas esta é uma boa configuração.
Tasty trade mostra os seguintes resultados para testar 3 anos de negociações.
Estes parecem bons resultados, mas note que eles não falam sobre esses dois negócios perdidos, nem eu peguei como eles alocam os negócios. É 1 contrato por negociação ou até $ X de margem por negociação. Suponho que eles querem arriscar aproximadamente a mesma quantia por negociação. Como eles mencionam ações muito caras, e a margem sobre elas é muito alta, vou assumir uma margem máxima inicial de US $ 20 mil por negociação.
Eu tentarei manter os mesmos parâmetros que o TT. Eles mencionam que isso só funciona em ações caras, mas eu não peguei o preço limite, então vou começar com um mínimo de $ 100. Eu também vou usar o delta na chamada curta como um proxy para o ITM%. Não é perfeito, mas quanto mais próximo da expiração, mais próximos esses números convergem.
Esta é a curva de lucros e perdas dos últimos 3 anos, que termina em 30 de julho (no momento, tenho dados até esta data).
Estes não são resultados escolhidos a dedo. Isto é simplesmente os últimos 3 anos de dados do último ponto de dados que tenho. Isso é uma queda bastante acentuada devido aos ganhos da ISRG. Eu verifiquei novamente os resultados no thinkback do TOS:
Com certeza, o TOS confirma meus resultados. Além disso, o TOS mostra uma classificação IV de cerca de 85% para o ISRG nesse dia. Eu acho que, por todas as contas, esta é uma negociação que cai bem dentro de seus parâmetros. Mas acabou com 3 anos de ganhos da noite para o dia.
Se eu alterar o limite de preço subjacente para US $ 50, obtenho os seguintes resultados:
Um passeio muito mais rochoso, mas pelo menos lucrativo.
Por curiosidade, também olhei para este comércio nos últimos 5 anos. Curiosamente, essas configurações de comércio foram muito difíceis de encontrar antes de 3 anos atrás. Simplesmente não houve lance suficiente para as chamadas curtas do que eu posso ver.
Conclusão.
Admito francamente que sou bastante conservador quando se trata de negociação. Eu gosto de eventos de ganhos, mas este comércio me deixa nervosa. Primeiro, os retornos não são tão bons. Eu gosto de um retorno de 2% durante a noite, mas a configuração de comércio é difícil de encontrar.
Segundo, há algumas perdas muito grandes (ISRG, GOOG, GMCR, CMG, NFLX) que podem sobrecarregar qualquer lucro que você possa ter. Quando 3 + anos de lucros podem ser aniquilados com 1 trade ruim, bem, isso é apenas uma configuração de trade que eu realmente não gosto. Claro que trades ruins podem acontecer em outras configurações e ter consequências semelhantes, mas isso é da noite para o dia. Não há possibilidade de gerenciar esse comércio dentro do horário de mercado.
Comércio de Robyn da semana: TSLA Sunny Side Up.
Robyn é uma trader profissional que está envolvida nos mercados há mais de duas décadas! Temos a sorte de ter Robyn no escritório a cada semana para filmar um segmento da rede de comércio saboroso chamado "Estou pronto para começar". Em seu programa, Robyn seleciona uma estratégia subjacente e uma estratégia de acompanhamento e, em seguida, fala através de sua lista de razões pelas quais ela está colocando o comércio. Este post é projetado para ajudar a preencher a lacuna entre a mecânica que ela discute e realmente colocar o trade. Leia abaixo para ver com que rapidez e facilidade você pode colocar as negociações da Robyn na massa ou visualizar o segmento dela aqui!
O Activo Subjacente: TSLA.
Robyn coloca um lado ensolarado no TSLA hoje, para aproveitar a alta volatilidade, com ganhos saindo após o fechamento de hoje. O preço das ações aumentou 58% nos últimos quatro meses, então o TSLA é uma ação interessante. Atualmente, há uma distorção reversa, o que significa que as chamadas ascendentes estão sendo negociadas mais ricas do que as opções equidistantes. Este é um cenário especial, portanto, a Robyn compra um spread de chamadas e financia o spread vendendo uma outra ligação OTM. Vamos dividir o comércio abaixo:
O comércio: lado ensolarado.
A Sunny Side Up é uma estratégia personalizada de saboroso, por isso não se surpreenda se for novidade para você! Com este comércio, não há risco de queda. A suposição direcional é levemente otimista, já que estamos comprando um spread de call e o financiando com a venda de uma nova chamada OTM. A negociação é feita para um crédito líquido, e é por isso que não há risco de queda.
O comércio é construído através da compra de um spread de 262,5 / 265, e vendendo uma chamada de 297,5 contra ele. Atualmente, você pode vender esse spread por cerca de um crédito de US $ 0,56. Isso significa que se o estoque cair, você mantém o crédito de US $ 0,56. Se o estoque sobe (mas não passou de 297,5), o lucro máximo de $ 3,06 seria realizado. (2,50 de largura de spread de chamada longa + crédito de $ 0,56). A perda máxima é ilimitada para o lado positivo, já que estamos com uma pequena oportunidade.
Este comércio tem uma Probabilidade de Lucro (POP) de cerca de 86%. A redução no poder de compra será de pouco mais de US $ 2.500. Com o lucro máximo sendo US $ 306 se o negócio for rotulado por US $ 0,56, isso nos dá um bom retorno sobre o capital de mais de 10%.
Configurando o comércio na massa de pão:
Para colocar o comércio na plataforma de massa, siga as instruções abaixo:
Carregue o TSLA na página de negociação. No menu de estratégias, escolha o spread de chamadas longas. No menu de configurações avançadas, altere DTE para 2 e selecione as opções semanais. Você pode então ajustar os ataques, se necessário. Clique uma vez em CALL no menu “singles” e clique no strike 297.5 abaixo da barra de strike na mesma expiração. Você pode bater revisão e enviar para analisar o perfil de risco deste comércio.
Um lado ensolarado é um longo call spread financiado pela venda de uma nova chamada OTM. O Lucro Máximo é recebido se o preço da ação ultrapassar o spread longo da chamada, mas não após a outra chamada OTM. O TSLA tem um enviesamento reverso, onde as chamadas estão sendo negociadas mais ricas do que as puts, o que torna esse negócio ainda mais atraente. Não há risco para o lado negativo com um lado ensolarado se o negócio for encaminhado para um crédito líquido.
Visite a página seguinte na massa para ver o que a Robyn e os nossos outros traders em destaque estão negociando em massa! E, se você tiver alguma dúvida sobre o comércio de Robyn, deixe um comentário abaixo!
Um olhar sobre as opções de massa negociando de Tastytrade.
Compartilhe este post:
Hoje, vou olhar para a plataforma de negociação de opções de massa que vem da equipe por trás da popular rede financeira Tastytrade.
As opções podem ser incrivelmente complexas ou razoavelmente diretas.
Eles podem ser arriscados, usando grandes quantidades de alavancagem, ou podem ser usados para proteger investimentos e, portanto, reduzir o risco.
Assista ao vídeo aqui (ou continue lendo)
Para o iniciante, as opções podem ser intimidadoras, especialmente quando alguém começa a se aprofundar em todos os tipos de estratégias complicadas que estão disponíveis.
Muitas dessas estratégias podem ser vistas no site da Tastytrade. Se clicar em "aprender" e olhar para baixo na lista de estratégias de opções, pode ver que existem muitos nomes exóticos, como o Condor de Ferro, o Lagarto de Jade, o Sunny Side Up, etc.
Algumas dessas estratégias são sofisticadas e voltadas apenas para comerciantes experientes, mas estratégias simples como a chamada coberta são muito mais acessíveis aos iniciantes.
No geral, o site Tastytrade é um vasto recurso de informações para os operadores de opções, bom para iniciantes, bem como para traders mais avançados.
Tastytrade TV.
No entanto, o principal problema é que quase todo o conteúdo de vídeo é gravado diretamente do programa de TV Tastytrade e pode levar muito tempo para as coisas boas. Aos meus olhos, o programa de TV Tastytrade é provavelmente o melhor para ter em segundo plano ao invés de algo que você quer se sentar e focar.
A massa, por outro lado, tem muitos vídeos educacionais muito bem feitos e também funciona como uma plataforma de negociação.
Se você se inscrever e fizer login no Dough, você chegará ao painel de instrumentos onde poderá ver as negociações de opções recentes, assistir ao Tastytrade TV e seguir outras opções de negociação.
Se você clicar em DoughJO, você chegará a uma série de cursos projetados para você se adaptar às opções. Estes são todos os tutoriais bem feitos com recursos interativos e questionários.
Depois de concluir o treinamento, você recebe um certificado que pode realmente ajudá-lo a abrir sua primeira conta de corretagem.
Em termos da conta de corretagem e da plataforma real, a Dough conecta-se à TD Ameritrade e a plataforma de negociação é realmente útil, uma das melhores que já vi para negociação de opções.
Clicar em Trade traz a plataforma. Você pode, então, abrir um estoque e colocar suas opções no mercado.
A melhor parte, porém, é que você pode carregar estratégias de opções prontas para que você não tenha que gastar muito esforço trabalhando nelas.
Então, para este exemplo, clicarei em estratégias e carregarei uma longa chamada vertical.
Long Call Vertical.
Com uma longa ligação vertical, você está comprando uma ligação com o preço de exercício A e vendendo uma ligação com o preço de exercício B.
Ao fazer isso, você está fazendo uma aposta de alta de que a ação será maior do que seu preço de exercício na data de expiração.
Como você está comprando e vendendo uma ligação, você limita seu lado negativo e positivo ao negócio. Então, isso é útil quando você pensa que uma ação subirá em um valor relativamente pequeno em um horizonte de tempo curto.
E para o registro, verticais longos são provavelmente o meu tipo favorito de opção quando apostar no mercado de ações & # 8230;
Usando massa.
Usando a plataforma de massa, é fácil ver como isso funciona. Ao clicar no cifrão verde, você pode ver o lucro máximo que você poderia obter se o estoque acabar acima do preço de exercício na expiração.
E se você clicar no cifrão vermelho, poderá ver a perda máxima se o estoque terminar abaixo do preço de exercício. Você também pode mover os puts e calls para alterar a estratégia como achar melhor. A data de expiração é mostrada logo acima da curva. Neste exemplo, são 16 dias (mostrados como 16d).
Você pode aumentar o tamanho da aposta e alterar a data de expiração usando as opções no painel superior.
Depois de encontrar uma aposta com a qual você esteja feliz, você poderá enviar o pedido diretamente para sua conta na TD Ameritrade.
No geral, essa é uma maneira realmente útil e inteligente de negociar opções. Quando você o compara a outras plataformas, como o simulador gratuito do CBOE, o Dough é uma alternativa muito mais fácil e intuitiva.
Sunny Sie up Termos de Comércio.
0.1: Por favor, encontrar abaixo os termos e condições padrão do Sunny Side Up Limited. Ao contratar a Sunny Side Up Limited, você aceita os Termos e Condições contidos neste documento.
0.2: Estes Termos e Condições padrão aplicam-se a todo o desenvolvimento web e trabalhos relacionados realizados pelo Sunny Side Up, e sujeitos a quaisquer outros termos e condições específicos acordados entre o Sunny Side Up Limited ("Sunny Side Up", "SSU", "nós" e "nos") e seus clientes ("você", "Cliente"). Tais outros termos e condições, se houver, em conjunto com estes Termos e Condições padrão são referidos como "Contrato". Eles pretendem estabelecer os direitos e obrigações de cada parte. Quaisquer acordos específicos entre você e nós, como parte do Contrato, terão precedência sobre estes Termos e Condições Padrão. No entanto, quando não houver acordo específico no Contrato, esses Termos e Condições Padrão serão aplicados.
0.3: Outras definições usadas neste documento estão listadas abaixo (em ordem alfabética):
"Aceitação" o momento em que o Cliente aceitou o trabalho (alguns podem chamar isto assinado no trabalho) constitui aceitação dos termos contidos no Contrato. "Serviços Adicionais" significa quaisquer serviços adicionais fora do escopo do Resumo do Projeto. "Pedido de Alteração" refere-se a qualquer desvio material do Resumo do Projeto. "Material do Cliente" significa qualquer material fornecido por você para incorporação nos Resultados, incluindo, mas não limitado a, quaisquer imagens, fotografias, ilustrações, gráficos, clipes de áudio, videoclipes ou texto e quaisquer outros materiais criados pelo Sunny Side Up especificamente e unicamente para você e contido no produto de trabalho final entregue a você sob o Acordo. Isso inclui software, projetos de software, código, dados e componentes técnicos e designs criativos, imagens, obras de arte e texto. "Data de Início" é a data em que o Resumo do Projeto é aceito por ambas as partes e o Contrato torna-se vinculante. "Entregas" significa os produtos e serviços a serem fornecidos pelo Sunny Side Up, conforme estabelecido no Resumo do Projeto e acordado no Contrato. "Going Live" refere-se a um Projeto de Website que está: sendo publicado e acessível na Internet, sendo usado em qualquer tipo de "configuração real ao vivo" para sua finalidade, listado como concluído em uma notificação por escrito de nossa parte ou considerado como preenchido conforme acordado por você e por nós por escrito. "Propriedade Intelectual" significa, em relação a qualquer pessoa, toda a propriedade intelectual e propriedade industrial e direitos de propriedade industrial e interesses (incluindo direitos e interesses comuns) de propriedade ou detidos por essa pessoa, ou legalmente usados por essa pessoa, incluindo, sem limitação para: patentes, marcas comerciais, marcas de serviço, direitos autorais, desenhos registrados, nomes comerciais, símbolos e logotipos; aplicações de patentes e aplicações para registrar marcas, marcas de serviço e projetos, todas as fórmulas, métodos, planos, desenhos de dados, especificações, características, equipamentos, desenhos, invenções, descobertas, melhorias, know-how, experiência, produtos de software, segredos comerciais, listas de preços , castings, brochuras e outras informações utilizadas por essa pessoa. "Partes" significa o Cliente e o Sunny Side Up, salvo indicação em contrário. "Projeto" significa o projeto para entregar os Entregáveis de acordo com o Resumo do Projeto. "Resumo do Projeto" incorpora toda a correspondência que leva ao Acordo. O principal componente do Resumo do Projeto pode ser a cotação, mas qualquer comunicação usada para produzir a cotação também está incluída. Para Projetos onde nenhuma cotação é fornecida, o Resumo do Projeto mostra o entendimento mútuo de ambas as Partes sobre o trabalho a ser realizado pela SSU para o benefício do Cliente. Onde houver documentos que forneçam informações conflitantes, a comunicação mais recente terá precedência sobre as comunicações anteriores. "Sunny Side Up Materials" significa quaisquer designs, materiais de design, software, rotinas, know-how, metodologias, convenções de interface de usuário ou padrões de design, interfaces para produtos de terceiros e outras ferramentas de desenvolvimento e design (e todos os aprimoramentos e derivados ) que o Sunny Side Up (i) desenvolveu antes deste contrato ou (ii) desenvolve durante o curso deste acordo, mas que são desenvolvidos tanto a custo do Sunny Side Up ou que não são unuely aplicáveis às especificações particulares, características ou funções do Entregas. "Website" significa qualquer web, intranet, aplicativo móvel, aplicativo da web, extranet ou outro trabalho de desenvolvimento ou aplicação de software realizado pelo Sunny Side Up.
0.4: O Sunny Side Up usa código fonte aberto para desenvolver software sob medida para seus clientes. Para este trabalho, o Sunny Side Up procura fornecer aos seus clientes:
uma. uma conta precisa das horas que gastamos em projetos, como faturados e / ou fornecer uma funcionalidade prometida do site por um preço cotado; e B. melhor prática de codificação, com o melhor de nossas habilidades.
0.5 Nós explicitamente não fazemos nenhuma garantia de que:
uma. nossas recomendações ou implementações funcionarão como você pode imaginar, b. nosso software e codificação estarão livres de erros e c. Nós vamos entregar a tempo.
0.6: Além disso, é importante notar que todo o software fornecido pela Sunny Side Up Ltd. é fornecido "como está" e não terá quaisquer garantias expressas ou implícitas, incluindo, mas não se limitando a, garantias implícitas de comercialização e adequação para uma finalidade específica. Em nenhum caso a Sunny Side Up Ltd será responsável por quaisquer danos diretos, indiretos, incidentais, especiais, exemplares ou consequentes (incluindo, mas não se limitando a, aquisição de bens ou serviços substitutos, perda de uso, dados ou lucros; ou interrupção de negócios), no entanto causada e em qualquer teoria de responsabilidade, seja em contrato, responsabilidade estrita, ou delito (incluindo negligência ou de outra forma) decorrentes de qualquer forma de uso deste software, mesmo se avisado da possibilidade de tal dano.
0.7: Devido à natureza experimental e em rápida evolução do desenvolvimento de software, não temos outra opção a não ser transferir os riscos do desenvolvimento de software para nossos clientes. Nosso objetivo é reduzir os riscos de ambas as partes se engajarem em uma comunicação honesta, clara e regular.
1. Etapas do projeto
1.1: Antes do Acordo ser feito sobre serviços a serem prestados pela SSU em benefício do Cliente, nós nos comunicaremos com você de várias maneiras (citações, reuniões, e-mails, etc.) para determinar o que você precisa. A soma dessas comunicações é chamada de Resumo do Projeto. Salvo indicação em contrário, não lhe cobraremos pelo desenvolvimento deste Resumo do Projeto. Após acordo do Resumo do Projecto, o Sunny Side Up começará a trabalhar para desenvolver o Website (Data de Início). Este é também o começo do Acordo.
1.2: Para projetos maiores, o Projeto pode ser dividido em vários projetos menores. Nesse caso, cada projeto menor pode ser chamado de Projeto e cada um passará pelas etapas descritas na cláusula 1.
1.3: Você nos fornecerá qualquer Material do Cliente, conforme especificado no Resumo do Projeto. Quaisquer serviços necessários para converter ou inserir Materiais do Cliente não estabelecidos no Resumo do Projeto serão cobrados como Serviços Adicionais.
1.4: Podemos usar combinações de tecnologia, conforme julgarmos apropriadas, para desenvolver o Website.
1.5: Se você deseja sair do Resumo do Projeto fazendo uma Solicitação de Mudança, então nossos tempos e materiais padrão se aplicam. Alternativamente, se solicitado pelo Cliente, as Partes concordarão, de boa fé, com taxas adicionais para cobrir essas revisões (cobradas como Serviços Adicionais). O Cliente tem a responsabilidade de garantir que nenhuma Solicitação de Mudança seja feita sem verificar seus possíveis custos.
1.6: O Cliente terá 90 dias de calendário, ou qualquer outra hora que o Sunny Side Up e o Cliente concordarem por escrito, a partir da data do Going Live para rever e solicitar por escrito às nossas revisões para o Desenvolvimento do Website. Usaremos esforços comercialmente razoáveis para implementar tais solicitações de revisão que estejam dentro do escopo e sejam consistentes com o Resumo do Projeto.
1.7: Se o Cliente não tiver feito nenhuma solicitação de revisão até o final de 90 dias corridos a partir do Project Going Live, os Entregáveis serão considerados aceitos pelo Cliente ("Aceitação") e quaisquer melhorias ou alterações exigirão um novo acordo.
1.8: O montante total em dívida para o Projeto deve ser pago antes de ir ao vivo.
2. Desenvolvimento de sites.
2.1: Você leu e entendeu a maneira como desenvolvemos sites e nossas políticas em relação a este trabalho.
2.2: Você entende que nenhum desenvolvimento web é perfeito, que bugs e erros são a regra e não a exceção, e que a world wide web é um meio em rápida mudança onde a tecnologia está constantemente desatualizada.
2.3: Você está ciente de que o Sunny Side Up usará uma ampla gama de softwares Open Source no seu site e você precisa estar ciente de como o Open Source funciona.
3. direitos de propriedade intelectual.
3.1: Os Materiais do Cliente que você nos fornece para cumprir nossas obrigações sob o Contrato são de sua propriedade. Você nos concede uma licença para modificar, reproduzir, criar trabalhos derivados e usar tal Propriedade Intelectual para fornecer serviços ou produtos relacionados ao Resumo do Projeto.
3.2: Todos os materiais incluindo, mas não limitados a, qualquer código de software de computador, script, código de programação, dados, informações ou scripts relacionados à web desenvolvidos ou fornecidos por nós sob este Contrato, e quaisquer segredos comerciais, know-how, metodologias e processos relacionados aos nossos produtos ou serviços, permanecerá como propriedade intelectual única e exclusiva, incluindo, sem limitação, todos os direitos autorais, marcas comerciais, patentes, segredos comerciais e / ou quaisquer outros direitos de propriedade inerentes aos materiais do Sunny Side Up.
3.3: A Sunny Side Up não se responsabiliza por:
qualquer reivindicação de infração com base no uso de uma liberação desatualizada ou alterada de Entregáveis, se a infração tiver sido evitada pelo uso de uma liberação atualizada ou inalterada dos Entregáveis, que fornecemos a você; a modificação não autorizada dos Entregáveis; ou o uso dos entregáveis de qualquer outra forma que não os recomendados pelo Sunny Side Up.
3.4: O utilizador reconhece e concorda que o Sunny Side Up é o único e exclusivo proprietário de toda a Propriedade Intelectual em e relacionado com os Entregáveis e que não tem direitos ou se relaciona com os Entregáveis além dos expressamente previstos no Contrato.
3.5: As disposições desta Cláusula 3 sobreviverão à expiração ou rescisão do Contrato.
4. Licenças
4.1: Nós concedemos, e você aceita de nós, uma licença exclusiva, intransferível e perpétua para usar os Entregáveis criados pelo Sunny Side Up para uso como, ou incorporação em, um website ou outro aplicativo de software, conforme acordado no Resumo do Projeto. . Qualquer representação ou uso dos Produtos Entregáveis que não ocorra em uma plataforma que seja operada por você para seus próprios fins comerciais, violará esta Cláusula 4.1.
4.2: Tendo em consideração a licença para utilizar os materiais do Cliente e os materiais do Sunny Side Up nos Produtos a Entregar, concorda em pagar ao Sunny Side Up as taxas especificadas no Resumo do Projecto e / ou no Contrato.
4.3: Você reconhece que qualquer licença concedida por nós sob esta Cláusula 4 é concedida sujeita a terceiros licenciados (se houver).
4.4: A licença perpétua, exclusiva e intransferível, aplica-se apenas aos Materiais do Cliente como um todo. O Sunny Side Up reserva-se o direito de utilizar partes do Sunny Side Up Materials para outros projectos, desde que tal não seja adequado, desde que não o faça numa competição demonstrável com as intenções do Resumo do Projecto. Como uma questão de orientação explicativa, a seguinte analogia é usada: se Sunny Side Up escreveu um livro para você (o Entregável), então você tem direitos exclusivos e perpétuos para o formato e sequência completa de palavras no livro (ou seja, você pode vender o livro como achar melhor desde que esteja no formato fornecido). Em contraste, você não tem nenhum direito (exclusivo ou não) a nenhuma das palavras individuais, frases dos parágrafos do livro, nem elementos de formatação individuais, mesmo que algum deles tenha sido inventado especificamente no processo de escrever seu livro (por exemplo). que você pagou Sunny Side Up).
5. Nossas obrigações.
5.1: Nós fazemos as seguintes garantias a você em relação aos produtos e serviços fornecidos sob este contrato:
uma. temos o direito de conceder as licenças em relação aos resultados deste contrato sem violar quaisquer direitos de terceiros; b. os Entregáveis, em todos os aspectos substanciais, estarão em conformidade com o Resumo do Projeto, ou conforme acordado por escrito pelas partes; c. usaremos meios razoáveis para garantir que os produtos a serem entregues não contenham vírus, código de computador, rotinas ou dispositivos conhecidos (além dos previstos no Resumo do Projeto) destinados a desativar, danificar ou prejudicar os produtos / serviços, ou outros softwares ou dados; e d. Nós corrigiremos quaisquer erros, bugs ou outros descuidos gratuitamente dentro de um período de 90 dias a partir do momento da "Aceitação", mas somente se esses erros impedirem que o site funcione como pretendido no Resumo do Projeto.
5.2: Nossa representação na Cláusula 5.1 não se aplicará quando você tiver usado os Entregáveis de uma maneira ou para um propósito não discutido no Resumo do Projeto ou não autorizado por nós, ou onde você tenha feito quaisquer adaptações, extensões ou modificações nos Entregáveis.
5.3: O único recurso do cliente no caso de uma representação na cláusula 5.1 ser violada, a nosso critério, é a substituição dos produtos defeituosos defeituosos ou o reembolso da taxa de licença paga pelos entregáveis.
6. Suas obrigações.
6.1: Você reconhece que não transferimos nenhum direito de propriedade dos Produtos, e você reconhece que reservamos os direitos não expressamente concedidos.
6.2: Você é responsável pelo uso, administração e gerenciamento do site.
6.3: Você reconhece que estamos no negócio de desenvolvimento web e que teremos o direito de fornecer serviços de terceiros que sejam iguais ou semelhantes aos serviços que fornecemos a você e que utilizem ou explorem qualquer material do Sunny Side Up prestação de tais serviços.
6.4: Você concorda que as entregas que incluem um site não têm a garantia de operar em sistemas de computadores e redes que não atendem às especificações mínimas estabelecidas no Resumo do Projeto ou nos padrões comuns do setor.
6.5: Você confirma que, de acordo com o melhor de seu conhecimento, possui ou tem a licença válida para fornecer sob este Contrato, todos os direitos autorais e todos os outros direitos de propriedade intelectual nos Materiais do Cliente e nosso uso dos Materiais do Cliente não infringem a Propriedade Intelectual ou outros direitos de terceiros ou violar qualquer lei, estatuto ou regulamento aplicável.
6.6: Você concorda em nos indenizar contra todas as perdas, custos, despesas, demandas ou responsabilidades (incluindo todos os custos legais e despesas) incorridos por nós em relação a qualquer reclamação que o fornecimento de seus Materiais do Cliente, ou o uso de seus Materiais do Cliente por nós, infringe os direitos de Propriedade Intelectual de qualquer terceiro ou qualquer violação de suas obrigações sob este contrato ou qualquer ato ou omissão intencional, ilegal ou negligente por você.
6.7: Você deve garantir que os Materiais do Cliente não contenham conteúdo obsceno, ameaçador ou malicioso e que eles não infrinjam nenhuma lei, direito de terceiros ou que possam nos expor a responsabilidades civis ou criminais. O fornecimento de qualquer Material do Cliente, que não satisfaça esta cláusula, será considerado uma violação material do Contrato. O Sunny Side Up também se reserva o direito de rescindir o Contrato com base nas possíveis consequências sociais ou ambientais negativas que possam surgir com o uso dos Entregáveis (por exemplo, não ajudaremos no desenvolvimento de sites pornográficos ou fraudulentos).
6.8: Qualquer provisão de manutenção e suporte que não esteja coberta no Resumo do Projeto deverá ser paga por você como adicional (Serviços Adicionais).
7. Isenção e limitação de responsabilidade.
7.1: Nós nos isentamos de todas as garantias e condições, sejam expressas, implícitas ou estatutárias, além daquelas identificadas expressamente neste contrato, incluindo, entre outras, garantias de título, não violação, comercialização e adequação a uma finalidade específica. Nós não seremos responsáveis por quaisquer serviços ou produtos fornecidos por fornecedores, desenvolvedores ou consultores terceirizados referenciados a você por nós, a menos que tais produtos ou serviços sejam fornecidos mediante acordo por escrito entre você e nós, e somente na medida expressamente prevista em esses acordos.
7.2: Sob nenhuma circunstância (incluindo, mas não se limitando a negligência) devemos nós, ou nossos oficiais, empregados, parceiros, agentes ou fornecedores, sermos responsáveis por:
sua confiança nos entregáveis; ou quaisquer danos diretos, incidentais, especiais, consequenciais, indiretos ou punitivos (incluindo perda de uso, perda de dados, perda de lucros, perda de economia antecipada ou perda de boa vontade) que resultem do uso ou da incapacidade de usar , ou relacionados aos entregáveis.
7.3: Se você estiver usando os Entregáveis para os propósitos de negócios, então você concorda que as disposições do Ato de Garantias do Consumidor de 1993 não se aplicam a você.
7.4: Você concorda que a responsabilidade total da SSU, nossos diretores, funcionários, agentes, parceiros ou fornecedores (juntos) para você ou qualquer outra pessoa usando os produtos ou serviços que fornecemos a você (juntos) ou danos, perdas e causas de ação (seja em contrato, ato ilícito, incluindo negligência, estatutos ou outros) não deve exceder o custo total do fornecimento dos Entregáveis, ou US $ 10.000 NZD, o que for menor.
8. Resolução de disputas.
8.1: As partes envidarão seus melhores esforços para resolver amigavelmente qualquer disputa entre eles, que possa surgir em relação à interpretação do Contrato ou em relação a qualquer assunto que surja no âmbito do Contrato. Se as partes não puderem resolver amigavelmente e de boa-fé qualquer disputa entre elas, então a parte com a reivindicação poderá submeter a disputa ao Tribunal de Litígios.
8.2: Para evitar dúvidas, a existência de uma controvérsia não isenta qualquer parte do requisito de cumprir suas obrigações sob o Acordo em geral e, não obstante a controvérsia, cada parte continuará a cumprir tais obrigações de acordo com o Contrato para com a Contratada. máxima medida possível (tendo em conta a natureza do litígio).
9. Violação e rescisão.
9.1: Qualquer uma das partes pode rescindir o Contrato fornecendo 30 dias corridos antes da notificação por escrito à outra parte a qualquer momento.
9.2: Se qualquer uma das partes violar qualquer termo do Contrato, a outra parte notificará a parte infratora, por escrito, para remediar a violação. Se a violação não for sanada no prazo de 14 dias, qualquer uma das partes poderá, a seu critério, rescindir o Contrato.
9.3: Se você cometer um ato de falência, ou, onde você é uma empresa, se um receptor for nomeado ou fizer qualquer coisa que possa torná-lo responsável, poderemos rescindir este Contrato imediatamente mediante notificação por escrito a você.
10. Efeito da terminação.
10.1: Se o Contrato for rescindido por qualquer uma das partes, o seguinte será aplicado:
uma. qualquer licença concedida sob ou em conformidade com o Contrato será encerrada e você não será autorizado a usar os produtos a serem entregues após a expiração ou término do Contrato; b. você concorda em nos pagar por qualquer trabalho realizado até a data da rescisão; c. você concorda em nos pagar por quaisquer taxas não pagas decorrentes do seu uso dos Entregáveis até a data da rescisão; d. concorda em nos devolver, a nosso pedido, quaisquer manuais, especificações, designs ou outras informações relacionadas com os negócios da Sunny Side Up, ou os serviços ou produtos fornecidos ao abrigo deste contrato; e. a rescisão do Contrato não deverá prejudicar os direitos de qualquer parte que tenha acumulado antes ou que surjam em relação a tal rescisão; e f. as disposições do Acordo que se pretende aplicar após a rescisão continuarão a ser aplicáveis.
11. Disposições gerais.
11.1: Os avisos para você podem ser enviados por email ou por correio normal.
11.2: Não seremos responsáveis por qualquer falha na execução do Contrato, se for devido a uma causa além do nosso controle razoável.
11.3: As disposições do Acordo não serão alteradas, exceto por acordo por escrito, incluindo e-mail, entre as Partes.
11.4: As Partes concordam que as leis da Nova Zelândia regulam o Contrato e que os tribunais da Nova Zelândia têm jurisdição.
11.5: O Sunny Side Up reserva-se o direito de atualizar estes Termos e Condições a qualquer momento, sem necessidade de informar o Cliente. Quaisquer que sejam os Termos e Condições vigentes na data de Início são aqueles aplicáveis ao Projeto, mas somente se as Partes trocaram uma cópia para concordar com os Termos e Condições de contratação na data de Início. Em todos os outros casos, aplicam-se os Termos e Condições mais recentes.
12. Interpretação
12.1: Neste contrato, a menos que o contexto exija de outra forma:
uma. o singular inclui o plural e vice-versa; e B. referências a uma parte, seção ou cláusula é uma referência a essa parte, seção ou cláusula neste contrato, a menos que especificamente indicado de outra forma.
12.3: Na medida em que houver qualquer inconsistência ou conflito entre o Contrato específico do cliente e estes Termos e Condições, mais parte específica do Cliente do Contrato prevalecerá.
TÓPICOS ESPECIAIS
A seguir estão alguns Termos e Condições mais específicos que fornecem clareza a situações específicas.
13.1: Em muitos casos, o Sunny Side Up irá fornecer uma cotação como parte do Acordo de um Projecto e facturar ao Cliente pelo preço acordado na cotação. Em todos os casos em que não haja cotação, o Sunny Side Up irá trabalhar com uma taxa horária (base de tempos e materiais). Esta taxa é de NZD130.00 + GST (imposto sobre bens e serviços, aplicável apenas para empresas com base na Nova Zelândia) por hora, salvo acordo em contrário (em muitos casos, podemos oferecer taxas mais competitivas para projetos de longo prazo). Independentemente das expectativas, presunções ou ideias que o Cliente possa ter sobre o custo real de um determinado trabalho, se nenhuma cotação tiver sido acordada, o Cliente concorda em pagar o Sunny Side Up por qualquer trabalho acordado.
13.2: A cotação não pode ser alterada de qualquer forma sem o consentimento do Sunny Side Up. Por exemplo, uma cotação só pode ser aceita em sua totalidade e não em partes.
13.3 O Cliente mantém todas as citações confidenciais.
14. Hospedagem.
14.1: Todo site precisa de um host (um local onde ele é armazenado e de onde pode ser acessado pelos usuários através da Internet). Na maioria dos casos, o Sunny Side Up recomenda empresas de hospedagem e contatos no relacionamento entre a empresa de hospedagem e o Cliente. No entanto, sob nenhuma circunstância o Sunny Side Up assumirá a responsabilidade por quaisquer problemas que surjam de ações do provedor de hospedagem real, mesmo que o Cliente pague o Sunny Side Up pela hospedagem. A razão para isso é que:
uma. O Sunny Side Up paga a taxa de hospedagem à empresa de hospedagem em nome do Cliente, e b. qualquer rendimento excedente da taxa de alojamento é utilizado exclusivamente para pagar o serviço de transação e de ligação fornecido pela Sunny Side Up.
14.2: O Cliente é obrigado a selecionar uma empresa de hospedagem de acordo com o Sunny Side Up.
14.3: De tempos em tempos, o Sunny Side Up realizará a manutenção na plataforma de hospedagem do Cliente (por exemplo, aplicar patches de segurança). Isso significa que o site do cliente pode estar off-line durante esse período. Além disso, alguns trechos de código que funcionaram em vários períodos de tempo podem parar de funcionar devido às novas configurações do servidor e aos requisitos de segurança. It is the sole responsibility of the Client to regularly check if the Website is still working as intended and to contact Sunny Side Up immediately if there are any doubts about this. All websites will go down from time to time and the Client accepts this as business as usual. Sunny Side Up will take reasonable steps to minimise these down-times.
14.4: Sunny Side Up reserves the right to disable the Client's hosting for the sole reason of hosting invoices not being paid by their due date. We highly recommend all our clients to set up an automatic payment for hosting to avoid such situations.
14.5: Only limited back-up facilities are provided for Sunny Side Up hosted websites. In practice that means that the website can, in most cases, be rolled back , between one and a few days. That is, if all the content is deleted today then, in most instances, we may be able to recover the state of the website yesterday. If you want to be very sure about having proper back-ups then there is only one solution: make your own back-ups, store them on a separate device in a different place, and test the back-up and back-up systems regularly. Sunny Side Up will not accept liability for any direct or indirect losses caused by back-up failure of any kind.
15. Deliverables and timeline.
15.1: Sunny Side Up shall contact via email or meet with the Client on a mutually acceptable schedule for progress reports, problems encountered, and recommended changes relating to the development and testing of the Website.
15.2: Sunny Side Up will make every effort to meet deadlines or let the Client know as soon as possible if it is clear that these will not be met. However, failure to meet deadlines does not automatically mean that Sunny Side Up has broken the Agreement. It is in the nature of software projects for there to be delays and they should be expected.
16. The Client is responsible for uploading content.
16.1: Unless agreed otherwise, the Client is required to provide and insert all content on the Website, using Content Management Systems provided by Sunny Side Up.
16.2: Working with a Content Management System requires a fair amount of computer literacy. For Clients who come to Sunny Side Up with little or no web or computer knowledge Sunny Side Up can also provide training but additional costs will be associated with this.
16.3: For content changes that cannot be achieved by the Client using the provided Content Management System, the Client may request Sunny Side Up to make the changes. Sunny Side Up reserves the right to charge its standard hourly rate for this work.
17. who is at fault?
17.1: Websites usually are made up of many layers of code (in most cases this will include code from Linux, Apache, Mysql, PHP, and the Silverstripe CMS). In most cases Sunny Side Up only applies the top layer, amalgamating thousands of lines of code written by others into a website. It will often be impossible for the Client to determine where a problem lies (a mistake made by Sunny Side Up or a fault in the underlying code) and so it will have to rely on advice from Sunny Side Up or invite a third-party to determine the cause of a problem. Sunny Side Up will communicate about these matters with the Client in an open manner and Sunny Side Up welcomes any questions towards finding the underlying causes of bugs and errors.
18. Testing.
18.1: While Sunny Side Up will take reasonable steps to ensure that any Deliverables are free from faults, there is a significant chance there will be some errors (bugs) in the Deliverables. Sunny Side Up does not employ a tester as a matter of course. Unless specified otherwise, the Client will be required to carry out and be fully responsible for all testing. This means that the Client will need to set aside some time and resources to make sure the Website is working according to the Project Brief. Alternatively, Sunny Side Up can provide testing services to the Client, both in terms of technical functionality and user experience. These services shall be considered as Additional Charges, unless contracted otherwise.
19. Browser compatibility.
19.1: The website shall function to industry standards on the latest versions of the most popular browsers, the latest version(s) of.
19.2: If the Client requires the Deliverables to function on any other platforms or browsers (e. g. iPhone 5s, iPad 4, or a specific Nokia phone) then this must be specifically requested and documented in the Project Brief. These are Additional Services and additional charges will apply.
19.3: We specifically exclude all outdated versions of Internet Explorer (the ones that have been replaced with a newer version) from the collection of modern browsers, because they are outdated and often incompatible with current technology. Support for these browsers can be provided at an hourly rate.
19.4: Websites can be viewed in many different ways: on a computer monitor, a mobile phone, a TV screen, as a printout, on an i-pod, and so on. Unless agreed otherwise, Sunny Side Up will only ensure that the Client’s Website will work on the most common monitors (e. g. 1024 pixels).
19.5: We do promise that your Website will work on any other browser versions or configurations other than the ones listed in Clause 19. However, your Website may also work on other viewing devices and browser versions, because Sunny Side Up aims to develop its code following best practice in web standards.
20. Payment, fees and licensing.
20.1: Unless agreed otherwise, half of the quoted cost for each Project (part) is due at the Commencement Date. The remaining amount is invoiced at completion (Going Live) of the same Project (part).
21.2: Sunny Side Up reserves the right to request progress payments at any time during a Project, up to, but not exceeding all work carried up to that time.
20.3: Sunny Side Up invoices are due within 21 days of invoice date unless agreed otherwise.
20.4: Billable expenses (e. g. purchase of a Font for the Client, premium module, PDF converters) are invoiced at the time they are incurred.
20.4: Every invoice paid after its due date will incur a NZ$25 administration fee and 2% of the original invoice in interest and service fees, per month overdue. For example, if an invoice is three months overdue, the total late fees are: NZ$25 + 3 x 2% of [total invoice sum excluding GST]. If the total cost of an invoice, excluding GST, is $100 and the invoice is paid three months late then the total late payment fees and penalties are: $25 + 2 + 2 +2 = $31. Late payment penalties and administration costs are charged using additional invoices and these late payment invoices invoices can also attract late payment penalties in their own right.
20.5: The Client will be held responsible for all collection and legal fees that may be necessitated to collect payment for an invoice.
20.6: Sunny Side Up reserves the right to remove the Client’s Website from public viewing until all invoices have been paid in full.
20.7: The Client is required to pay Sunny Side Up in a manner that is acceptable to Sunny Side Up. Sunny Side Up reserves the right to charge for any payment transaction costs.
21. Partnership.
21.1: Software is a cooperative effort rather than an individual achievement and in this light, Sunny Side Up will try to work with the Client to achieve the best results. The more the Client works in partnership with Sunny Side Up, the more the Client will get out of their Website.
21.2: Sunny Side Up is committed to helping the Client become more successful in whatever they do. Similarly, the Client will be expected to provide a supportive environment for Sunny Side Up in which we can deliver our services in the most efficient, fun and effective manner.
21.3: An important part of effective partnership is clear and open communication. Both Parties are expected to communicate in good faith.
22. Assignment of work.
22.1: Sunny Side Up reserves the right to assign other designers or technical experts to the project to ensure quality and on-time completion. All contractors will be vetted by Sunny Side Up for their suitability and reliability to carry out the work and Sunny Side Up will take responsibility for their actions, as far as this is required under New Zealand law, while performing the contracted work.
23. Confidentiality and open source code.
23.1: Sunny Side Up acknowledges and agrees that sensitive source material, technical and marketing plans, and other sensitive business information provided by the Client and developed in the course of a project are confidential information, unless agreed otherwise. Sunny Side Up will take all practicable steps to maintain this confidentiality. As a rule of thumb, basic coding solutions are not considered to be confidential (see Clause 23.2). Similarly, the Client will treat as confidential to Sunny Side Up pricing, trade secrets, working methods, coding plans, and any other information; whether or not dissemination could aid Sunny Side Up competitors or whether or not dissemination may reduce Sunny Side Up’s income potential.
23.2: While confidentiality is important, Sunny Side Up is also a supporter of Open Source Software Development. Many of the Sunny Side Up clients have benefited from this approach. Therefore, at our discretion, Sunny Side Up may publish non-sensitive, generic parts of any Project as Open Source Code. This mainly happens, where, for example, the code can be used for a wide variety of uses not relating to the Project at hand, or in situations where peer review and peer contribution could aid the future development of the code. Sunny Side Up reserves the right to publish parts of the Project as Open Source Code without seeking permission from the Client.
23.3: Because Sunny Side Up promotes the use and development of open source software, our general rule of thumb is that generic code developed in the course of a project should be placed in the public domain unless there is a good reason not to do so. Clients will benefit substantially from previous open source releases and so, in the same spirit, Sunny Side Up expects all their Clients to provide some level of support to open source software development.
23.4: Many people new to Open Source concepts fear that it may have a negative impact on their business. They may be reassured to learn that the Internet is an excellent example of Open Source effectiveness: almost everything that makes up the Internet (Linux, Apache, Javascript, MySql, PHP, CSS, HTML, etc.) is Open Source or at least freely visible and easy to copy. Open Source Publication can aid in bug-fixing, improving compatibility with other software, upgrade-ability, security improvements, promotion and marketing, as well as continuing development of a Website. For example, the Apple operating system is based on Linux which is completely free and open source; the Google Chrome browser is almost completely open source, and the Android mobile phone operating system is open source.
24. conflict of interest.
24.1: Where possible, Sunny Side Up will avoid working for two clients who are in direct competition. In grey areas, we will endeavour to discuss any conflict of interests with all parties involved. Similarly, you must disclose any relationships that may cause a conflict of interest from your side (e. g. your business partner owns a web development company who compete with Sunny Side Up).
25. supportive communities.
25.1: Sunny Side Up tries to deliver on an (informal) triple bottom line. This means that Sunny Side Up measures its success based on economic, social and environmental impact.
25.2: Sunny Side Up reserves the right to cancel any Agreement for any project that it deems to be adversely affecting its triple bottom line. For example, Sunny Side Up will not be involved in developing websites with deceitful content. Sunny Side Up will notify the Client as soon as they become aware it deems the Client’s Project unacceptable under this policy. Sunny Side Up will try to help the client find a suitable, alternative service provider.
Sunny SIde up Terms of Trade.
0.1: Please find below the standard Sunny Side Up Limited Terms and Conditions of trade. In engaging Sunny Side Up Limited you accept the Terms and Conditions contained in this document.
0.2: These standard Terms and Conditions apply to all web development and related work undertaken by Sunny Side Up, in addition, and subject to any other specific terms and conditions agreed between Sunny Side Up Limited (" Sunny Side Up ", " SSU ", " we " and " us ") and its clients (" you ", " Client "). Such other terms and conditions, if any, in conjunction with these standard Terms and Conditions are referred to as the " Agreement ". They are intended to set out the rights and obligations for each party. Any specific agreements between you and us, as part of the Agreement, will take precedence over these Standard Terms and Conditions. However, where no specific agreement exists in the Agreement, these Standard Terms and Conditions will apply.
0.3: Other definitions used in this document are listed below (in alphabetical order):
" Acceptance " the moment when the Client has accepted the work (some may call this signed off on the work) constitutes acceptance of the terms contained in the Agreement. " Additional Services " means any additional services outside of the scope of the Project Brief. " Change Request " refers to any material deviation from the Project Brief. " Client Material " means any materials provided by you for incorporation in the Deliverables, including, but not limited to, any images, photographs, illustrations, graphics, audio clips, video clips or text and any other materials that are created by Sunny Side Up specifically and unuely for you and contained in the final work product delivered to you under the Agreement. This includes software, software designs, code, data and technical components, and creative designs, images, artwork and text. " Commencement Date " is the date on which the Project Brief is accepted by both parties and the Agreement becomes binding. " Deliverables " means the products and services to be provided to you by Sunny Side Up as set out in the Project Brief and agreed to in the Agreement. " Going Live " refers to a Website Project that is: being published and accessible on the Internet, being used in any type of "real-live setting" for its intended purpose, listed as completed in a written notice from us, or regarded as completed as agreed by you and us in writing. " Intellectual Property " means, in respect of any person, all intellectual property and industrial property and industrial property rights and interests (including common law rights and interests) owned or held by that person, or lawfully used by that person, including, without limitation to: patents, trademarks, service marks, copyright, registered designs, trade names, symbols and logos; patent applications and applications to register trademarks, service marks and designs all formulae, methods, plans, data drawings, specifications, characteristics, equipment, designs, inventions, discoveries, improvements, know-how, experience, software products, trade secrets, price lists, castings, brochures and other information used by that person. " Parties " means the Client and Sunny Side Up, unless stated otherwise. " Project " means the project to deliver the Deliverables in accordance with the Project Brief. " Project Brief " incorporates all correspondence leading up to the Agreement. The main component of the Project Brief may be a the quote, but any communication that was used to produce the quote is also included. For Projects where no quote is provided the Project Brief shows the mutual understanding by both Parties of the work required to be carried out by SSU for the benefit of the Client. Where there are documents that provide conflicting information the most recent communication will take precedence over earlier communications. " Sunny Side Up Materials " means any designs, design materials, software, routines, know-how, methodologies, user-interface conventions or design patterns, interfaces to third-party products and other development and design tools (and all enhancements and derivatives thereto) which Sunny Side Up (i) developed prior to this agreement or (ii) develops during the course of this agreement but which are developed either at Sunny Side Up’s cost or which are not unuely applicable to the particular specifications, characteristics or functions of the Deliverables. " Website " means any web, intranet, mobile application, web application, extranet, or other software development or application work carried out by Sunny Side Up.
0.4: Sunny Side Up uses open source code to develop bespoke software for its Clients. For this work, Sunny Side Up endeavours to provide to its Clients:
uma. an accurate account of the hours we spend on Projects, as invoiced, and/or provide a promised Website functionality for a quoted price; and b. best coding practice, to the best of our abilities.
0.5 We explicitly do not make any guarantees that:
uma. our recommendations or implementations will work as you may envisage, b. our software and coding will be error free, and c. we will deliver on time.
0.6: Furthermore, it is important to note that all software provided by Sunny Side Up Ltd. is provided "as is" and it will not carry any expressed or implied warranties, including, but not limited to, the implied warranties of merchantability and fitness for a particular purpose. In no event shall Sunny Side Up Ltd be liable for any direct, indirect, incidental, special, exemplary, or consequential damages (including, but not limited to, procurement of substitute goods or services; loss of use, data, or profits; or business interruption) however caused and on any theory of liability, whether in contract, strict liability, or tort (including negligence or otherwise) arising in any way out of the use of this software, even if advised of the possibility of such damage.
0.7: Due to the experimental and rapidly evolving nature of software development, we have no option but to transfer the risks of software development back to our Clients. Our goal is to reduce the risks by both Parties engaging in honest, clear and regular communication.
1. Project steps.
1.1: Before the Agreement is made about services to be provided by SSU for the benefit of the Client, we shall communicate with you in a variety of ways (quotes, meetings, emails, etc. ) to determine what you require. The sum of these communications is called the Project Brief. Unless advised otherwise, we will not charge you for the development of this Project Brief. Upon agreement of the Project Brief, Sunny Side Up will commence work to develop the Website (Commencement Date). This is also the commencement of the Agreement.
1.2: For larger projects, the Project may be broken down into several smaller ones. In this case, each smaller project can be referred to as a Project and each will go through the steps set out in clause 1.
1.3: You will provide us with any Client Materials as specified in the Project Brief. Any services required to convert or input Client Materials not set forth in the Project Brief shall be charged as Additional Services.
1.4: We may use combinations of technology, as we deem appropriate, to develop the Website.
1.5: If you wish to depart from the Project Brief by making a Change Request then our standard times and materials apply. Alternatively, if requested by the Client, the Parties will, in good faith, agree to additional fees to cover those revisions (charged as Additional Services). The Client has the responsibility to ensure no Change Requests are made without ascertaining their potential costs.
1.6: The Client will have 90 calendar days, or such other time as Sunny Side Up and the Client agree in writing, from the date of Going Live to review and request in writing from us revisions to the Website Development. We will use commercially reasonable efforts to implement such revision requests that are within the scope of, and consistent with the Project Brief.
1.7: If the Client has not made any requests for revisions by the end of 90 calendar days from the Project Going Live then the Deliverables shall be deemed to be accepted by The Client (" Acceptance ") and any improvements or changes will require a new agreement.
1.8: The full outstanding amount for the Project shall be paid for before Going Live.
2. Website development.
2.1: You have read and understood the way we develop websites and our policies in relation to this work.
2.2: You understand that no web development is perfect, that bugs and errors are the rule rather than the exception and that the world wide web is a fast changing medium where technology is constantly outdated.
2.3: You are aware that Sunny Side Up will use a wide range of Open Source software in your Website and you need to be aware of how Open Source works.
3. intellectual property rights.
3.1: The Client Materials you provide to us to carry out our obligations under the Agreement are owned by you. You grant us a licence to modify, reproduce, create derivative works from, and otherwise use such Intellectual Property to provide services or products in connection with the Project Brief.
3.2: All materials including, but not limited to any computer software code, script, programming code, data, information or web-related script developed or provided by us under this Agreement, and any trade secrets, know-how, methodologies and processes related to our products or services, shall remain our sole and exclusive intellectual property, including, without limitation, all copyrights, trademarks, patents, trade secrets, and/or any other proprietary rights inherent in the Sunny Side Up materials.
3.3: Sunny Side Up will not accept liability for:
any claim of infringement based on the use of a outdated or altered release of Deliverables if the infringement would have been avoided by the use of a up-to-date or unaltered release of the Deliverables, which we have provided to you; the unauthorised modification of the Deliverables; or the use of the Deliverables in any manner other than those recommended by Sunny Side Up.
3.4: You acknowledge and agree that Sunny Side Up is the sole and exclusive owner of all Intellectual Property in and relating to the Deliverables and that you have no rights in or relating to the Deliverables other than are expressly provided for in the Agreement.
3.5: The provisions of this Clause 3 shall survive the expiry or termination of the Agreement.
4. Licences.
4.1: We grant, and you accept from us, an exclusive, non-transferable, perpetual licence to use the Deliverables created by Sunny Side Up for use as, or incorporation into, a website or other software application, as agreed in the Project Brief. Any portrayal or use of the Deliverables that does not take place on a platform that is operated by you for your own business purposes shall be in breach of this Clause 4.1.
4.2: In consideration of the licence to use the Client Materials and Sunny Side Up materials in the Deliverables you agree to pay Sunny Side Up the fees specified in the Project Brief and/or the Agreement.
4.3: You acknowledge that any licence granted by us under this Clause 4 is granted subject to third party licencors (if any).
4.4: The exclusive, non-transferable, perpetual licence only applies to the Client Materials as a whole. Sunny Side Up has the right to use parts of the Sunny Side Up Materials for other projects as it sees fit, as long as it does not do so in a demonstrable competition with the intentions of the Project Brief. As a matter of explanatory guidance, the following analogy is used: if Sunny Side Up wrote a book for you (the Deliverable) then you have the exclusive, perpetual rights to the format and full sequence of words in the book only (i. e., you can sell the book as you see fit as long as it is in the provided format). In contrast, you do not have any (exclusive or otherwise) rights to any of the individual words, sentences of paragraphs in the book, nor individual formatting elements, even if any of those were invented specifically in the process of writing your book (for which you paid Sunny Side Up).
5. Our obligations.
5.1: We make the following warranties to you in respect to the products and services provided under this agreement:
uma. we have the right to grant the licences in respect of the Deliverables under this agreement to you without violating any rights of any third party; b. the Deliverables will, in all substantial respects, conform with the Project Brief, or as otherwise agreed in writing by the parties; c. we will use reasonable means to ensure the Deliverables do not contain any known virus or computer software code, routines or devices (other than as provided for in the Project Brief) designed to disable, damage or impair the Deliverables, or other software or data; and d. we will fix any errors, bugs, or other oversights free of charge within a period of 90 days from the moment of "Acceptance", but only if these errors prevent the Website from working as intended in the Project Brief.
5.2: Our representation in Clause 5.1 will not apply where you have used the Deliverables in a manner or for a purpose not discussed in the Project Brief or not authorised by us, or where you have made any adaptations, extensions or modifications to the Deliverables.
5.3: The client's sole remedy in the event of a representation in Clause 5.1 being breached, at our option, is replacement of the defective Deliverables or refund of the licence fee paid for the Deliverables.
6. Your obligations.
6.1: You acknowledge that we do not transfer any ownership rights of the Deliverables, and you acknowledge that we reserve the rights not expressly granted.
6.2: You are responsible for the use, administration, and management of the Website.
6.3: You acknowledge that we are in the business of web development and that we shall have the right to provide third party services which are the same or similar to the services we provide to you and to use or otherwise exploit any Sunny Side Up materials in providing such services.
6.4: You agree that the Deliverables comprising of a Website are not warranted to operate on computer systems and networks which do not meet any minimum specifications set out in the Project Brief or common industry standards.
6.5: You confirm that to the best of your knowledge you own, or are validly licensed to provide under the Agreement, all copyright and all other Intellectual Property rights in your Client Materials and our use of your Client Materials will not infringe the Intellectual Property or other rights of any third party or breach any applicable law, statute or regulation.
6.6: You agree to indemnify us against all losses, costs, expenses, demands, or liabilities (including all legal costs and expenses) incurred by us relating to any claim that the provision of your Client Materials, or the use of your Client Materials by us, infringes on the Intellectual Property rights of any third party or any breach of your obligations under this agreement or any wilful, unlawful or negligent act or omission by you.
6.7: You shall ensure that the Client Materials do not contain obscene, threatening or malicious content and that they do not infringe any law, or third party right or which may otherwise expose us to civil or criminal liability. Provision of any Client Materials, which do not satisfy this clause, shall be deemed to be a material breach of the Agreement. Sunny Side Up also reserves the right to terminate the Agreement on the basis of perceived negative social or environmental consequences that may arise from the use of the Deliverables (e. g. we will not assist in the development of pornographic or fraudulent websites).
6.8: Any provision of maintenance and support which is not covered in the Project Brief shall be paid for by you as additional (Additional Services).
7. Disclaimer and limitation of liability.
7.1: We disclaim all warranties and conditions, whether express, implied or statutory, other than those identified expressly in this agreement, including but not limited to warranties of title, non-infringement, merchantability and fitness for a particular purpose. We will not be liable for any services or products provided by third party vendors, developers or consultants referred to you by us unless such third party products or services are provided under written agreement between you and us, and then only to the extent expressly provided in those agreements.
7.2: Under no circumstances (including, but not limited to negligence) shall we, or our officers, employees, partners, agents or suppliers, be liable for:
your reliance on the Deliverables; or any direct, incidental, special, consequential, indirect or punitive damages (including loss of use, loss of data, loss of profits, loss of anticipated savings, or loss of goodwill) that result from the use of, or the inability to use, or relating to the Deliverables.
7.3: If you are using the Deliverables for the purposes of business, then you agree that the provisions of the Consumer Guarantees Act 1993 shall not apply to you.
7.4: You agree that the total liability of SSU, our officers, employees, agents, partners or suppliers (together) to you or anyone else using the products or services we provide to you (together) or damages, losses, and causes of action (whether in contract, tort, including negligence, under statute or otherwise) shall not exceed the total cost of providing the Deliverables or $10,000 NZD whichever is the lesser amount.
8. Resolution of disputes.
8.1: The parties will use their best endeavours to amicably resolve any dispute between them, which may arise concerning the interpretation of the Agreement or in relation to any matter arising under the Agreement. If the parties cannot settle amicably and in good faith any dispute between them then the party with the claim may submit the dispute to the Disputes Tribunal.
8.2: For the avoidance of doubt, the existence of a dispute will not relieve any party from the requirement to perform its obligations under the Agreement generally, and notwithstanding the dispute, each party will continue to perform such obligations in accordance with the Agreement to the maximum extent possible (while having regard to the nature of the dispute).
9. Breach and termination.
9.1: Either party may terminate the Agreement by providing 30 calendar days prior written notice to the other party at any time.
9.2: If either party breaches any term of the Agreement, then the other party shall give notice to the offending party in writing to remedy the breach. If the breach is not remedied within 14 days then either party may, at their discretion, terminate the Agreement.
9.3: If you commit an act of bankruptcy, or, where you are a company, if a receiver is appointed or you do anything which would render you liable to be luidated we may terminate this Agreement immediately upon providing written notice to you.
10. Effect of termination.
10.1: If the Agreement is terminated by either party then the following will apply:
uma. any licence granted under or pursuant to the Agreement will end and you will not be authorized to use the Deliverables after expiry or termination of the Agreement; b. you agree to pay us for any work carried out up to the date of termination; c. you agree to pay us for any unpaid fees arising from your use of the Deliverables up to the date of termination; d. you agree to return to us, on our demand, any manuals, specifications, designs or other information relating to the business of Sunny Side Up, or the services or products provided under this agreement; e. termination of the Agreement shall be without prejudice to the rights of any party which have accrued prior to, or which arise in connection with, such termination; e f. the provisions of the Agreement intended to apply after termination shall continue to apply.
11. General provisions.
11.1: Notices to you may be given by email or by regular mail.
11.2: We will not be liable for any failure to perform the Agreement if it is due to a cause beyond our reasonable control.
11.3: The provisions of the Agreement shall not be varied, except by agreement in writing, including email, between the Parties.
11.4: The Parties agree that New Zealand law governs the Agreement and that New Zealand courts have jurisdiction.
11.5: Sunny Side Up reserves the right to update these Terms and Conditions at any time without the need to inform the Client. Whatever Terms and Conditions were in place at the Commencement date are the ones applicable to the Project, but only if the Parties exchanged a copy to agree on the Terms and Conditions of engagement at the Commencement date. In all other cases, the most recent Terms and Conditions apply.
12. Interpretation.
12.1: In this agreement, unless the context otherwise requires:
uma. the singular includes the plural and vice versa; and b. references to a part, section or clause is a reference to that part, section or clause in this agreement, unless specifically stated otherwise.
12.3: To the extent that there is any inconsistency or conflict between the client specific Agreement and these Terms and Conditions, the more Client specific part of the Agreement will take precedent.
SPECIAL TOPICS.
To follow are some more specific Terms and Conditions that provide clarity to specific situations.
13.1: In many cases, Sunny Side Up will provide a quote as part of the Agreement of a Project and invoice the Client for the agreed price in the quote. In all cases where no quote is provided, Sunny Side Up will work on an hourly rate (times and materials basis). This rate is NZD130.00+GST (goods and services tax, only applicable to New Zealand based businesses) per hour unless agreed otherwise (in many cases we can offer more competitive rates for longer-term projects). No matter what expectations, presumptions, or ideas the Client may have about the actual cost of a particular job, if no quote has been agreed on then the Client agrees to pay Sunny Side Up for any agreed work carried out.
13.2: The quote may not be amended in any way without agreement from Sunny Side Up. For example, a quote can only be accepted in its entirety and not in parts.
13.3 The Client keep all quotes confidential.
14. Hosting.
14.1: Every website needs a host (a place where it is stored and from where it can be accessed by users through the Internet). In most cases, Sunny Side Up recommends hosting companies and liaises in the relationship between the hosting company and the Client. However, under no circumstances will Sunny Side Up take responsibility for any problems that arise from actions of the actual hosting provider even if the Client pays Sunny Side Up for the hosting. The reason for this are that:
uma. Sunny Side Up pays the hosting fee to the actual hosting company on the Client's behalf, and b. any surplus income from the hosting fee is solely used to pay for the transaction and liaising service provided by Sunny Side Up.
14.2: The Client is required to select a hosting company in agreement with Sunny Side Up.
14.3: From time to time, Sunny Side Up will carry out maintenance on the Client's hosting platform (e. g. apply security patches). This means that the Client's website may be offline during that time. What is more, some piece of code that worked at various periods of time, may stop working because of new server settings and security requirements. It is the sole responsibility of the Client to regularly check if the Website is still working as intended and to contact Sunny Side Up immediately if there are any doubts about this. All websites will go down from time to time and the Client accepts this as business as usual. Sunny Side Up will take reasonable steps to minimise these down-times.
14.4: Sunny Side Up reserves the right to disable the Client's hosting for the sole reason of hosting invoices not being paid by their due date. We highly recommend all our clients to set up an automatic payment for hosting to avoid such situations.
14.5: Only limited back-up facilities are provided for Sunny Side Up hosted websites. In practice that means that the website can, in most cases, be rolled back , between one and a few days. That is, if all the content is deleted today then, in most instances, we may be able to recover the state of the website yesterday. If you want to be very sure about having proper back-ups then there is only one solution: make your own back-ups, store them on a separate device in a different place, and test the back-up and back-up systems regularly. Sunny Side Up will not accept liability for any direct or indirect losses caused by back-up failure of any kind.
15. Deliverables and timeline.
15.1: Sunny Side Up shall contact via email or meet with the Client on a mutually acceptable schedule for progress reports, problems encountered, and recommended changes relating to the development and testing of the Website.
15.2: Sunny Side Up will make every effort to meet deadlines or let the Client know as soon as possible if it is clear that these will not be met. However, failure to meet deadlines does not automatically mean that Sunny Side Up has broken the Agreement. It is in the nature of software projects for there to be delays and they should be expected.
16. The Client is responsible for uploading content.
16.1: Unless agreed otherwise, the Client is required to provide and insert all content on the Website, using Content Management Systems provided by Sunny Side Up.
16.2: Working with a Content Management System requires a fair amount of computer literacy. For Clients who come to Sunny Side Up with little or no web or computer knowledge Sunny Side Up can also provide training but additional costs will be associated with this.
16.3: For content changes that cannot be achieved by the Client using the provided Content Management System, the Client may request Sunny Side Up to make the changes. Sunny Side Up reserves the right to charge its standard hourly rate for this work.
17. who is at fault?
17.1: Websites usually are made up of many layers of code (in most cases this will include code from Linux, Apache, Mysql, PHP, and the Silverstripe CMS). In most cases Sunny Side Up only applies the top layer, amalgamating thousands of lines of code written by others into a website. It will often be impossible for the Client to determine where a problem lies (a mistake made by Sunny Side Up or a fault in the underlying code) and so it will have to rely on advice from Sunny Side Up or invite a third-party to determine the cause of a problem. Sunny Side Up will communicate about these matters with the Client in an open manner and Sunny Side Up welcomes any questions towards finding the underlying causes of bugs and errors.
18. Testing.
18.1: While Sunny Side Up will take reasonable steps to ensure that any Deliverables are free from faults, there is a significant chance there will be some errors (bugs) in the Deliverables. Sunny Side Up does not employ a tester as a matter of course. Unless specified otherwise, the Client will be required to carry out and be fully responsible for all testing. This means that the Client will need to set aside some time and resources to make sure the Website is working according to the Project Brief. Alternatively, Sunny Side Up can provide testing services to the Client, both in terms of technical functionality and user experience. These services shall be considered as Additional Charges, unless contracted otherwise.
19. Browser compatibility.
19.1: The website shall function to industry standards on the latest versions of the most popular browsers, the latest version(s) of.
19.2: If the Client requires the Deliverables to function on any other platforms or browsers (e. g. iPhone 5s, iPad 4, or a specific Nokia phone) then this must be specifically requested and documented in the Project Brief. These are Additional Services and additional charges will apply.
19.3: We specifically exclude all outdated versions of Internet Explorer (the ones that have been replaced with a newer version) from the collection of modern browsers, because they are outdated and often incompatible with current technology. Support for these browsers can be provided at an hourly rate.
19.4: Websites can be viewed in many different ways: on a computer monitor, a mobile phone, a TV screen, as a printout, on an i-pod, and so on. Unless agreed otherwise, Sunny Side Up will only ensure that the Client’s Website will work on the most common monitors (e. g. 1024 pixels).
19.5: We do promise that your Website will work on any other browser versions or configurations other than the ones listed in Clause 19. However, your Website may also work on other viewing devices and browser versions, because Sunny Side Up aims to develop its code following best practice in web standards.
20. Payment, fees and licensing.
20.1: Unless agreed otherwise, half of the quoted cost for each Project (part) is due at the Commencement Date. The remaining amount is invoiced at completion (Going Live) of the same Project (part).
21.2: Sunny Side Up reserves the right to request progress payments at any time during a Project, up to, but not exceeding all work carried up to that time.
20.3: Sunny Side Up invoices are due within 21 days of invoice date unless agreed otherwise.
20.4: Billable expenses (e. g. purchase of a Font for the Client, premium module, PDF converters) are invoiced at the time they are incurred.
20.4: Every invoice paid after its due date will incur a NZ$25 administration fee and 2% of the original invoice in interest and service fees, per month overdue. For example, if an invoice is three months overdue, the total late fees are: NZ$25 + 3 x 2% of [total invoice sum excluding GST]. If the total cost of an invoice, excluding GST, is $100 and the invoice is paid three months late then the total late payment fees and penalties are: $25 + 2 + 2 +2 = $31. Late payment penalties and administration costs are charged using additional invoices and these late payment invoices invoices can also attract late payment penalties in their own right.
20.5: The Client will be held responsible for all collection and legal fees that may be necessitated to collect payment for an invoice.
20.6: Sunny Side Up reserves the right to remove the Client’s Website from public viewing until all invoices have been paid in full.
20.7: The Client is required to pay Sunny Side Up in a manner that is acceptable to Sunny Side Up. Sunny Side Up reserves the right to charge for any payment transaction costs.
21. Partnership.
21.1: Software is a cooperative effort rather than an individual achievement and in this light, Sunny Side Up will try to work with the Client to achieve the best results. The more the Client works in partnership with Sunny Side Up, the more the Client will get out of their Website.
21.2: Sunny Side Up is committed to helping the Client become more successful in whatever they do. Similarly, the Client will be expected to provide a supportive environment for Sunny Side Up in which we can deliver our services in the most efficient, fun and effective manner.
21.3: An important part of effective partnership is clear and open communication. Both Parties are expected to communicate in good faith.
22. Assignment of work.
22.1: Sunny Side Up reserves the right to assign other designers or technical experts to the project to ensure quality and on-time completion. All contractors will be vetted by Sunny Side Up for their suitability and reliability to carry out the work and Sunny Side Up will take responsibility for their actions, as far as this is required under New Zealand law, while performing the contracted work.
23. Confidentiality and open source code.
23.1: Sunny Side Up acknowledges and agrees that sensitive source material, technical and marketing plans, and other sensitive business information provided by the Client and developed in the course of a project are confidential information, unless agreed otherwise. Sunny Side Up will take all practicable steps to maintain this confidentiality. As a rule of thumb, basic coding solutions are not considered to be confidential (see Clause 23.2). Similarly, the Client will treat as confidential to Sunny Side Up pricing, trade secrets, working methods, coding plans, and any other information; whether or not dissemination could aid Sunny Side Up competitors or whether or not dissemination may reduce Sunny Side Up’s income potential.
23.2: While confidentiality is important, Sunny Side Up is also a supporter of Open Source Software Development. Many of the Sunny Side Up clients have benefited from this approach. Therefore, at our discretion, Sunny Side Up may publish non-sensitive, generic parts of any Project as Open Source Code. This mainly happens, where, for example, the code can be used for a wide variety of uses not relating to the Project at hand, or in situations where peer review and peer contribution could aid the future development of the code. Sunny Side Up reserves the right to publish parts of the Project as Open Source Code without seeking permission from the Client.
23.3: Because Sunny Side Up promotes the use and development of open source software, our general rule of thumb is that generic code developed in the course of a project should be placed in the public domain unless there is a good reason not to do so. Clients will benefit substantially from previous open source releases and so, in the same spirit, Sunny Side Up expects all their Clients to provide some level of support to open source software development.
23.4: Many people new to Open Source concepts fear that it may have a negative impact on their business. They may be reassured to learn that the Internet is an excellent example of Open Source effectiveness: almost everything that makes up the Internet (Linux, Apache, Javascript, MySql, PHP, CSS, HTML, etc.) is Open Source or at least freely visible and easy to copy. Open Source Publication can aid in bug-fixing, improving compatibility with other software, upgrade-ability, security improvements, promotion and marketing, as well as continuing development of a Website. For example, the Apple operating system is based on Linux which is completely free and open source; the Google Chrome browser is almost completely open source, and the Android mobile phone operating system is open source.
24. conflict of interest.
24.1: Where possible, Sunny Side Up will avoid working for two clients who are in direct competition. In grey areas, we will endeavour to discuss any conflict of interests with all parties involved. Similarly, you must disclose any relationships that may cause a conflict of interest from your side (e. g. your business partner owns a web development company who compete with Sunny Side Up).
25. supportive communities.
25.1: Sunny Side Up tries to deliver on an (informal) triple bottom line. This means that Sunny Side Up measures its success based on economic, social and environmental impact.
25.2: Sunny Side Up reserves the right to cancel any Agreement for any project that it deems to be adversely affecting its triple bottom line. For example, Sunny Side Up will not be involved in developing websites with deceitful content. Sunny Side Up will notify the Client as soon as they become aware it deems the Client’s Project unacceptable under this policy. Sunny Side Up will try to help the client find a suitable, alternative service provider.
Sunny Side Up Film Festival.
Sunny Side Up Film Festival.
Sunny Side Up Film Festival.
Film Festival with Live Screenings Screenplay / Writing Contest First Year Running Back to Festival Profile.
Sunny Side Up Film Festival.
Film Festival with Live Screenings Screenplay / Writing Contest First Year Running Back to Festival Profile.
Film Festival with Live Screenings Screenplay / Writing Contest.
Harrah, OK 73045.
401 1st Avenue Southwest.
Ardmore, Oklahoma 73401.
Heartland International Film Festival.
ReadingFilmFEST.
Raindance Film Festival.
Leeds International Film Festival.
Urbanworld Film Festival.
From the founders of The Wild Bunch Film Festival, comes another int'l film festival called SUNNY SIDE UP FILM FESTIVAL. Join us for a family fun weekend, and experience a film festival competition in Ardmore, Oklahoma. It'll be filled with great indie films and fun that will be legendary!
We'll showcase works of indie films. Our hope is to attract high profile and novice filmmakers so attendees of the festival will enjoy an array of artistic experiences of indie films, and individuals driven by the true and raw spirit of independent movie making.
Sunny Side Up Film Festival is a competitive event for emerging filmmakers as well as screenwriters in hopes to inspire and encourage them to pursue courageous and bold artistic visions. The festival will be known for embracing the heart and spirit of independent films.
Friday, March 23rd 2018 Kickoff Party/Dinner - Location to be determined.
Saturday March 24th 2018: Independent films will screen at "The Goddard Center", 401 1st Ave SW, Ardmore, OK 73401. Meet Celebrities! Various Filmmaker Q&A's.
Sunday March 25th 2018: Independent films will screen at "The Goddard Center", 401 1st Ave SW, Ardmore, OK 73401. Various Filmmaker Q&A's. The Award Show will immediately follow the Red Carpet Event! Details on the official website. Tickets will be sold on The Goddard Center website as we get closer! Tickets also sold at the door, on the days of events if available. We anticipate a sellout!
1. Jury - Best Feature Film.
2. Jury - Best Short.
3. Jury - Best Actor (Feature).
4. Jury - Best Actress (Feature).
5. Jury - Best Supporting Actor (Feature).
6. Jury - Best Supporting Actress (Feature).
7. Jury - Best Actor (Short).
8. Jury - Best Actress (Short).
9. Jury - Best Supporting Actor (Short).
10. Jury - Best Supporting Actress (Short).
11. Jury - Best Director (Feature).
12. Jury - Best Director (Short).
13. Jury - Best Cinematography (Feature).
14. Jury - Best Cinematography (Short).
15. Jury - Best Foreign Film.
16. Jury - Best Movie Poster.
17. Jury - Best Original Score.
18. Jury - Best Music Video.
19. Jury - Best Documentary.
20. Jury - Best Animation.
21. Jury - Best Comedy.
22. Jury - Best Western.
23. Jury - Best Horror.
24. Jury - Best Thriller.
25. Jury - Best Oklahoma Film.
26. Jury - Best Web series.
27. Jury - 1st Place - Best Screenplay (Short)
28. Jury - 2nd Place - Best Screenplay (Short)
29. Jury - 3rd Place - Best Screenplay (Short)
30. Jury - 1st Place - Best Screenplay (Feature)
31. Jury - 2nd Place - Best Screenplay (Feature)
32. Jury - 3rd Place - Best Screenplay (Feature)
33. Festival Director's Choice Award - (film).
34. Festival Director's Choice Award - (screenplay).
35. Gray Frederickson Award - (Film)
(AWARD NAMES MAY OR MAY NOT CHANGE, & SOME AWARDS COULD BE GIVEN OUT THAT DO NOT APPEAR IN THIS LIST)
We accept submissions through FilmFreeway.
Regras e amp; Terms - SUBMISSION REQUIREMENTS.
By submitting your film*, screenplay* or both to SSUFF, you acknowledge that you have read the rules and agree with them. If you have questions, contact us.
If your work is selected, you must fulfill the following requirements by the date(s) designated by the Sunny Side Up Film Festival: You also must be prepared to supply at least three electronic images (publicity stills) either in jpeg or PDF format, 300dpi, for publication purposes. Press kits would be helpful, but not required.
Films that have previously aired on US television prior to the Festival, or are available for continuous online viewing for FREE to the public in their entirety are NOT eligible. All films as well as screenplays must be completed no earlier than 2013.
All film finalists are required to provide two high resolution DVD or Blu-Ray copies. Copies will not be returned. One will be used as a back up.
Entrant will allow usage of clips from the film for promotional use on television, radio, in print and at live Festival events. All entries must be in English, contain English subtitles or be dubbed in English.
Works in Progress: While entrants are permitted to submit films that are not fully complete (i. e.,without final color correction and sound mixing), please note that the festival committee will accept the version submitted. Completed work or replacement copies MUST be uploaded or in our hands no later than Jan 31st, 2018.
Sunny Side Up Film Festival (SSUFF) and BrenRock Productions LLC is not responsible for incorrect wording in publications or on awards if the entry information is incorrect or illegible.
All entry fees are not refundable. Fees cover registration, notification that your entry has been received and notification of results. These fees must be paid during the entry process.
By entering the SUNNY SIDE UP FILM FESTIVAL competition, all entrants agree to hold harmless the SUNNY SIDE UP FILM FESTIVAL, BrenRock Productions LLC, The Goddard Center, owners, employees, associated Boards of Directors, Officers, Staff and Volunteers from all losses, damages, rights, claims, and actions of any kind arising in whole or in part, directly or indirectly, from participation with the festival.
You must execute a release agreement wherein you accept responsibility for obtaining any and all clearances necessary to exhibit your film at Sunny Side Up Film Festival, warrant you have the rights necessary to exhibit your film; and indemnify and hold harmless Sunny Side Up Film Festival, its parent company BrenRock Productions LLC, The Wild Bunch Film Festival, affiliates, subsidiaries and any of the respective officers, employees, and representatives against any claim arising from exhibition of your film at the Sunny Side Up Film Festival.
SUBMITTERS, IF YOUR FILM(S) IS SELECTED, YOU'LL RECEIVE TWO (2) FREE FILM SCREENING PASSES FOR SATURDAY & SUNDAY SCREENINGS! This does not include the Kickoff Party/Concert passes or other special events that may occur, as they will be held on Friday March 23 2018 at another venue which is being looked into.
SCREENPLAY SUBMISSION RULES:
What are the judges looking for? They'll be judging based on:
The idea behind the story. What the movie is about. The “hook.”
Standard spec screenplay or teleplay format (12 pt. Courier font, correct margins, etc.), as well as spelling, punctuation, grammar, and usage.
The framework of the script. Effective use of three-act (most common), odyssey, linear, or non-linear story progression.
The actions, events, conflicts, and turning points that propel the story forward. How the story unfolds (points for originality/unpredictability).
The timing of the action, unfolding of plot elements, and character development.
Personalities that are distinctive, compelling, multi-layered, and unpredictable. A protagonist and antagonist with clear and active goals.
Voices that are natural, succinct, and unue to each character. Use of language that effectively reveals character and moves the story forward.
The underlying message of the story as revealed through plot, dialogue, and visual elements.
Overall quality of the writing. Tone that is appropriate to the material and narrative that is distinct, cinematic, and effectively conveys the mood or “feel” of the movie.
Audience appeal and box-office potential.
If selected, do Screenplay finalists win a pass? Sim. They'll win two SSUFF passes allowing access to Sunday's film festival screenings and the Award Show. This does NOT include Saturday's film screenings.
Is there a PRIZE for winners? Sim. Screenplay winners will win trophies.!
Are there qualifications for scripts? No. All genres accepted.
Fees are submitted online. No waivers. No Refunds.
Format: All entries must be written in English and submitted as a PDF file less than 5 MB, size 12 Courier font, standard industry format. Title of script only on title page: no author name. Pages should be numbered. MovieMagic Screenwriter, Final Draft, or Celtx are suggested software programs. All screenplays must be completed no earlier than 2013.
Original: All entries must be original works by the applicant.
Coauthors: If a screenplay has more than one author, it is up to the authors to decide who will be the primary contact e-mail.
English: All entries must be submitted in English.
Pages: (approximate numbers) Short Scripts: 50 pages or less. Feature Scripts: 51 or more.
Title Page: Include title only. The author’s name should not appear on the title page or anywhere on the script, to preserve anonymity and fairness.
Accepted are: All genres and sub-genres.
Disqualifications: Submissions ARE NOT disqualified for minor formatting errors (title page, software or length.)
The submitter agrees to indemnify SSUFF against any and all claims, expenses, losses, or liabilities that may be asserted against SSUFF in connection with the Material or any use thereof, including, without limitation those arising from any breach of the warranties and promises given by the submitter.
The submitter releases and discharges SSUFF from any and all claims and demands and will not assert, maintain or assist any party in asserting or maintaining any claims or demands against SSUFF in connection with the Materials, including, any and all claims for libel, rights of publicity, theft or misappropriation of ideas or trade secrets, or infringement of copyright and other intellectual property rights.
The submitter agrees to warrant that he/she is the sole owner and author of the described material or has the official representation of the co-author, and has the full right and authorization to submit the material to SSUFF.
The submitter has retained a copy of the Material and agrees that SSUFF shall not be obligated to return the Material to the submitter. The submitter releases SSUFF from all liability if the Material is lost, misplaced, stolen or destroyed.
The submitter acknowledges that SSUFF is under no obligation to use the Material in any manner and further represents and warrants that the Material is original, that the submitter has the right and authority to submit the Material to SSUFF on the foregoing terms and conditions, each and all of which shall be binding on the submitter, his/her agents, heirs, successors, licensees and assigns.
Copyright © 2017 SUNNY SIDE UP FILM FESTIVAL All Rights Reserved.
Tricks Of The Trade.
Paolo Nutini.
Tricks Of The Trade Lyrics.
Oh I'm hoping and I'm wishing that this bird won't fly away.
And we can see life hand in hand.
The green, the blue, the rock, the sand.
And in our time and in our land, we'll savour every day.
Fade, well at least we've learned some things along the way.
No fear only a hero can defeat these demons now.
Baby, well at least we've learned some tricks of the trade.
Well at least we'll have four strong legs to stand on - to keep us alive.
Café Opla’s Eggcellent Vietnamese-Inspired Brunch.
The tiny Alaskan Way spot serves up individual skillets of eggs with tasty bells and whistles.
I love brunch, but rarely do I indulge in it anymore. After restaurant-review dining each week, I’m not really up for another big meal out come the weekend. That’s why I was thrilled to discover Café Opla on Alaskan Way, a restaurant/coffee shop tucked surreptitiously inside the Seattle World Trade Center Building, across from the waterfront. Open only until 4 p. m., they’re breakfast/lunch/brunch only and they specialize in “oeufs au plats”—fried-egg plates, a Vietnamese street food influenced by the country’s French colonization. Served on individual skillets, the fried eggs are cooked with various meats and pickled vegetables for breakfast on the go. Here they carry on that tradition, but mix it up by adding more than the usual Vietnamese ingredients and flavors—pulling from Hawaii, Korea, China, the Philippines, and America.
Inside the small but cheery space (which feels more like a coffee shop than a restaurant), you can choose from 10 options, each with two sunny-side-up eggs and a toasted baguette of the banh mi sandwich variety (which they also serve here). The Opla Vietnam is definitely one of the best, with a large, garlicky pork meatball that’s cooked for hours before steaming in its own juices. It also features slices of grilled pork, pickled carrots and onions, and a smattering of cilantro. The Opla Korea was second best with barbecued short ribs, tofu, kimchi, and pickled cucumber turning a basic egg breakfast into an umami bomb. The Opla Hawaii wasn’t my favorite—Spam and super-sweet pulled pork aren’t my thing, but the addition of seaweed, fried shallots, and furikake (a Japanese seasoning of dried fish, sesame seeds, and seaweed) gives it a decidedly savory bite. The Opla Parm Eggs sounded uninspired but was surprisingly sublime. Parmesan, rosemary, and thyme impart a creamy, herbal lushness that calls to mind the decadence of dessert, without the sweetness, of course.
What’s great about these plates, besides how delicious they are, is the option to get a mini ($7.95) or a regular ($9.95). I wish more restaurants would offer two portion sizes; it allows you to try more without completely stuffing yourself, or to get add-on items like a side of paté for $1.50 or an extra baguette for a buck. There are sauces too: chimi, spicy sate, teriyaki, and sweet tomato. Your server will suggest which go best with each egg dish, but I’d just get them all and play around with flavor combos.
So about the banh mi: There are six varieties, including the traditional grilled pork as well as iterations with grilled chicken, meatballs, and lemongrass tofu. All come on a baguette and are topped with pickled carrot, daikon, cucumbers, jalapenos, and cilantro. They’re solid if not mind-blowing, and come with the option of adding an egg or paté (I’d go with the latter).
Café Opla boasts a simple conceit, and if you’re in the mood for a quick, cheap, globally inspired breakfast, you can’t go wrong. Given all the complicated menus these days, there’s something refreshing about an establishment that just does one thing really well.
Комментариев нет:
Отправить комментарий